Cumartesi, Temmuz 23, 2011

2011 Yılı Modasında Genel Bir Bakış

Uzun zamandan beri bloğumu ihmal ettim. Piyasayı yakından takip etmeme ve zamanımın büyük bir bölümü AVM'lerde geçirmeme rağmen, neden yazmaya ara verdiğimi ben bile bazen anlamıyorum. Sanırım uzunca bir süredir İstanbul dışında olmamın ara vermemde büyük bir etkisi var diye düşünüyorum. Nasıl Milano hem dünyada hem de Fransa'da modanın kalbi olarak bilinirse, İstanbul'da Türkiye'de modanın kalbi. Bende modanın kalbinden uzak kaldım...

2011 yılını değerlendirecek olursam, bana göre 2010 yılının devamı gibi.Özellikle de kış sezonu. Nedeni ise; hangi mağazaya girsem, hangi vitrine baksam, "Evet bu ürün bu yılın modası" diyebileceğim bir şey görememem aslında.Sadece kıyafetler dikkat çekici renklerle yeniden donatılmış. (Parlak kırmızı, metalik renkler (özellikle dore), mor, deve tüyü, yeşil gibi renkler ön planda olacak şekilde) Aksesuar olarak, altın veya gümüş renkli takılar, kalın tokalı kemerler, yüksek topuklar, vb. yine ön planda. Sanki 2010 yılından çok fazla stok kalmış, kimi ürünlere renk banyosu yapılmış ve 2011 yılında yeniden tezgahlara konulmuş. Bu yüzden çok acil bir durum olmadıkça gardıroplarınızda çok fazla değişiklik yaptığınızı sanmıyorum.

2011 yaz sezonuna baktığımızda ise, aksesuar olarak hasır çanta ve ayakkabılar, dikkat çekici renklerde düşük bel likralı streç pantolonlar, jeansler, dantel tunikler, kalın askılı bodyler, uzun renkli etkler ön planda.

Sezon indirimleri, bu sene geç başladı. Özellikle indirim sezonunun normalden geç başlamasında havanın etkisi çok büyük. Bu sene sanırım bahar mevsimi yaşayan bir yer bilmiyorum. Kış mevsimi bitti ve hemen akabinde yaz mevsimi başladı. Dolayısıyla da, soğuk havaların devam etmesi indirimlerin geç başlamasına neden oldu ki hala çoğu firma gerçek indirimlerine başlamadı. Şu an piyasada %70 indirimle kışlık ürünlerini satan firma sayısı hala çok az.

Yaz sezonu hakkında ayrıntılı olarak yazmaya devam edeceğim....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder